مقالات و پروژه های معماری-دانشجویی

مقالات و پروژه های معماری

اسکیس در آزمون کارشناسی ارشد22 نکته برای کنکور

در طول سالیان تدریس ، متوجه شدم که حتی دانشجویان مستعد به دلیل عدم آشنایی کافی با اسکیس ، در انتقال دانسته ها یشان با مشکل مواجه بودند . این باعث از دست رفتن اعتماد به نفس در آنان می شد ، طوری که با وجود شایستگی شان ، در آزمون ورودی نتیجه لازم را اخذ نمی کردند ، بنابراین بر آن شدم تا این مبحث را به صورتی کاملا ساده گویا و منظم در اختیار آن ها قرار دهم .

 

شما نیز با رعایت نکات مهم زیر بر توانایی ها یتان افزوده خواهد شد.

 

1)شناخت موضوع اسکیس                                    12)ترسیم دیاگرام روابط که منجر به سیر کولاسیون طراحی میشود

 

2)شناخت اقلیم سایت                                        13) انتخاب پلان ساده و گویا بایک ترکیب بندی مناسب

 

 

 

3)در نظر گرفتن کانسپت مناسب                         14)تقسیم بندی فضا به قسمتهای اصلی و فرعی

 

4)رعایت تناسبات                                                15)پرهیز از خطوط آشفته و پیچده که طرح معماری را تحت الشعاع                                                                             قرار میدهد.                              

 

5)شناخت بستر طراحی از نظر شیب                     16) تاکید به ورودی

 

6)شناخت بستر طراحی از نظر شیب                     17)مشخص نمودن ارتباط پلان با نما و مقطع به وسیله نقطه چین

 

7)تقلید از تاریخ معماری منطقه                         18)انتخاب دید پرسپکتیوی مناسب که حاوی اطلاعات بیشتر باشد

 

8)شناخنت مصالح بومی                                        19)ارائه جزئیات در حد نشان دادن کل ساختار موضوع

 

9)طراحی فیگور های مناسب با موضوع                20)انتخاب عنوانی برای اسکیس در قسمتی از شیت جهت تاکید بر

 

10)انتخاب ابزار مناسب برای پرزانته                       موضوع

 

11)شناخت مسائل مذهبی                                   21) شیت بندی مناسب طوری که عناصر همدیگر را تحت تاثیر قرار ندهند                                                                  22) طراحی مناسب ساین پلتان با توجه به دسترسی ها

 

باید بیابیم که در این آزمون چه مهارتها یی هدف و دارای امتیاز هستند و نحوه گزینش افراد چگونه است . ما تناسبات و اشل انسانی را میدانیم ولی اکر نتوانیم معماری تهران را از تبریز تمیز دهیم موفق نبوده ایم چون اقلیم راکه مبنای اصلی فراگیری در معماری است به خوبی نیامم خته ایم . بنابراین این آزمون را برگرداندن تمام آموخته های ما در طول دوران تحصیل است .البته در یک زمان محدود پس باید مهارتها را تقویت کرد و روابط بین این دریافت ها را آموخت. در این آزمون اصل اولیه عملکرد مناسب و درست است و گام بعد انتخاب فرم مناسب برای آن و در مرحله نهایی پرزانته و راندو آن مطرح میگردد. نکته بسیار مهم در گام های اولیه آمادگی در آزمون دریافت تجربه های بزرگان معماری و آشنا شدن با روند تجزیه و تحلیل و نقد این بزرگان از بناها ی مهم در اعصار مختلف است در مرحله که کار پرزانته میکنیم هدف ما نقاشی کردن و پرداختن به ظواهر نیست بلکه در این مرحله موضوع تناسبات مطرح میگردد تا موضوعی را که مد نظر داریم به راحتی از طریق عناصر محیطیبه دیگران تفهمیم کنیم استفاده از فیگورها و درختان  و ......  تنها انتقال دهنده تناسبات و اشل کار ما است و زیبایی آن ها در مرحله  بعد مطرح میشود .بهترین الگوی طراحی های ماذ محیط پیرامون ماست پیاده رویی که در آن قدم میزنیم پارک محله خودمان  ساختمان های اطرهف بهترین مثال طراحی هستند

 

 

در آزمون ابتدا باید خواسته های آزمون  را فهمید و مشخص کرد و دیاگرام های مربوط به این خواسته ها را ترسیم در آزمون کرد سپس به طراحی معماری پرداخت در نهایت دقت شود که حجم معماری متناسب با خواسته های مربوط طراحی شود و فرم عملکرد را تحت تاثیر قرار ندهد وقتی فرمی به زیبایی نزدیک میشود که به عملکردها پاسخ داده باشد . اهمیت بیش از حد به راندو غلط است ساختار و ماهیت رنگ لازم است ولی کافی نیست تناسبات را رعایت کننید و خطوط درست باشد اگر این  مطالب را پی گیری کنید حتما در آزمون نتیجه  مطلوب را خواهید گرفت.

نویسنده: احسان کلهری ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , ehsan-kalhori.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM